ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΟΝΤΙΩΝi

Γενική υγεία και οδοντιατρική

Το στόμα ως τμήμα του σώματός μας δεν είναι ανεξάρτητο από τη γενική υγεία. Πολλές παθογόνες καταστάσεις είτε μπορούν να ξεκινήσουν από το στόμα είτε μπορούν να εκδηλωθούν μέσα σε αυτό.Ο τακτικός οδοντιατρικός έλεγχος είναι πολύ σημαντικός διότι εξασφαλίζει την ποιότητα διαβίωσης  την υγεία, καθώς και επιμηκύνει την επιβίωση, τόσο των δοντιών, όσο και των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτά.

Καθαρισμός δοντιών (Αποτρύγωση) – Οδοντιατρικός έλεγχος

Ο τακτικός οδοντιατρικός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας και δε θα πρέπει να αμελείται. Ο Καθαρισμός των δοντιών ή αλλιώς Αποτρύγωση γίνεται στα πλαίσια του οδοντιατρικού ελέγχου και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της προληπτικής οδοντιατρικής. Συνήθως πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες, Ο καθαρισμός περιλαμβάνει την υπερουλική απομάκρυνση της πλάκας ή πέτρας με ειδική συσκευή υπερήχων. Αφού απομακρυνθεί η πέτρα(τρυγία), οι επιφάνειες των δοντιών στιλβώνονται με ειδική πάστα .Για την αποτελεσματικότερη απομάκρυνση της πλάκας και των διάφορων χρωστικών που εναποτίθενται στην επιφάνεια των δοντιών στο ιατρείο μας χρησιμοποιείται η συσκευή σοδοβολής-αμμοβολής  Aqua Care .Η συσκευή Aqua Care αφαιρεί γρήγορα και ανώδυνα τις χρωστικές που δημιουργούνται  από το κάπνισμα καθώς και από την κατανάλωση τροφών και ροφημάτων που χρωματίζουν τα δόντια.Ο καθαρισμός των δοντιών είναι μια οδοντιατρική πράξη άμεσα συνδεδεμένη με τον στοματικό και οδοντικό έλεγχο και είναι καλό να διενεργείται κάθε 6 μήνες σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες του κάθε ασθενούς.

Aqua care
Ενότητα εμφραξεις ρητίνης -τερηδόνα

Εμφράξεις ρητινών (σφραγίσματα)

Το σφράγισμα (έμφραξη) είναι η αποκατάσταση του δοντιού με τη χρήση της σύνθετης ρητίνης σαν επανορθωτικό υλικό για την αποκατάσταση της λειτουργίας, της ακεραιότητας και της μορφολογίας που λείπουν από την δομή του δοντιού εξαιτίας της τερηδόνας ή εξαιτίας κάποιου κατάγματος. Πλέον για τις εμφράξεις χρησιμοποιούνται μόνο τα λευκά σφραγίσματα ρητίνης  που είναι μια αισθητικά αποδεκτή λύση η οποία δεν υστερεί και στην ανθεκτικότητα.

Ενδοδοντική θεραπεία (Απονεύρωση)

•   Η ενδοδοντική θεραπεία ή διαφορετικά απονεύρωση είναι η θεραπεία  επιλογής στην οποία προβαίνουμε για να αποφύγουμε την  απώλεια του δοντιού με εξαγωγή. Ένα δόντι χρειάζεται ενδοδοντική θεραπεία όταν ο πολφός έχει είτε νεκρωθεί είτε μολυνθεί. Συνήθως αυτά συμβαίνουν όταν :
  •   Η τερηδόνα έχει προχωρήσει τόσο πολύ που κατά την απομάκρυνσή της γίνεται αναπόφευκτα η αποκάλυψη του πολφού ή το χαμηλότερο στρώμα της εντοπίζεται πολύ κοντά στο πολφό με αποτέλεσμα οι τοξίνες των μικροβίων να έχουν μολύνει τον πολφό και να του έχουν δημιουργήσει φλεγμονή.
  •   Ένα δόντι έχει σπάσει και το σπάσιμο εντοπίζεται πολύ κοντά στο πολφό ή κατά το σπάσιμο έχει αποκαλυφθεί ο πολφός.
  •   Ένα δόντι έχει τραυματιστεί με αποτέλεσμα να νεκρωθεί ο πολφός. Ένα δόντι μπορεί να «νεκρωθεί» από καθημερινά μικρά χτυπήματα (π.χ. χτύπημα με πιρούνι), από ισχυρή σύγκρουση (π.χ. πτώση από ποδήλατο), από καθημερινό σφίξιμο των δοντιών (βρουξισμός).
  •   Όταν ένα δόντι παρουσιάσει απόστημα, έντονο πρήξιμο και πόνο. Ένα δόντι μπορεί να πρηστεί είτε γιατί είναι πολύ χαλασμένο,είτε γιατί είναι νεκρωμένο ή γιατί χρειάζεται επανάληψη ενδοδοντικής θεραπείας.

Η συμπτωματολογία των δοντιών που χρήζουν ενδοδοντικής θεραπείας ποικίλει. Μπορεί να είναι από έντονος και συνεχής οδοντικός πόνος έως και καθόλου πόνος. Κάποιες φορές το δόντι που πάσχει μπορεί απλά να διαγνωστεί πως έχει πρόβλημα μετά από μια οδοντιατρική εξέταση ρουτίνας και τη λήψη λεπτομερούς ιστορικού. Η ενδοδοντική θεραπεία γίνεται πάντα κάτω από τοπική αναισθησία, που σημαίνει ότι ο ασθενής δεν έχει πόνο κατά την διάρκεια της θεραπείας και συνήθως ολοκληρώνεται σε τρεις επισκέψεις.

ΕΝΔΟΔΟΝΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Ουλίτιδα

Θεραπεία ουλίτιδας

Η ουλίτιδα είναι μια από της ηπιότερες νόσους των ούλων. Πρόκειται για μια φλεγμονή των ουλών η οποία αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως και σωστά μπορεί να εξελιχθεί σε περιοδοντίτιδα. Η ουλίτιδα συνήθως προκαλείται από ανεπαρκή στοματική υγιεινή. Πρέπει να τονίσουμε ότι είναι μια αναστρέψιμη κατάσταση και μπορεί να αντιμετωπιστεί με συχνές αποτρυγώσεις (καθαρισμούς δοντιών) και μιας καλής ποιότητας στοματική υγιεινή.

Παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξη της ουλίτιδας είναι ο διαβήτης ,το κάπνισμα, ορμονικές και ψυχολογικές διαταραχές, η εγκυμοσύνη, κακή διατροφή, διάφορα φάρμακα, γενετική προδιάθεση κ.α.

Χαρακτηριστικά συμπτώματα της ουλίτιδας είναι τα εξέρυθρα και διογκωμένα ούλα τα οποία αιμορραγούν πολύ εύκολα και η κακοσμία του στόματος. Έχει παρατηρηθεί ότι κάποιες φορές η ουλίτιδα προκαλεί πόνο και ίσως κάποιο ελαφρύ τσούξιμο στα ούλα.

Η θεραπεία της ουλίτιδας περιλαμβάνει έναν βαθύ καθαρισμό και επανάληψη αυτού μέσα σε διάστημα 15-20 ημερών κατά τη διάρκεια των οποίων ο ασθενής πρέπει να ακολουθεί πιστά τις οδηγίες στοματικής υγιεινής που έχει λάβει από τον οδοντίατρό του από την πρώτη κιόλας επίσκεψη. Τις περισσότερες φορές συστήνεται στον ασθενή να  χρησιμοποιεί κάποιο ειδικό φαρμακευτικό  στοματικό διάλυμα ή/και ειδική οδοντόκρεμα. Κατά τον δεύτερο καθαρισμό γίνεται επαναξιολόγηση της κατάστασης

Θεραπεία περιοδοντίτιδας

H περιοδοντίτιδα είναι φλεγμονώδης νόσος των ούλων ,είναι συνήθως μικροβιακής αιτιολογίας και τις περισσότερες φορές αποτελεί εξέλιξη της ουλίτιδας. Προσβάλει τους περιοδοντικούς ιστούς και προκαλεί απρόβλεπτη και ανισομερή καταστροφή του φατνιακού οστού. Υπάρχουν όμως και περιοδοντίτιδες οφειλόμενες σε γενικά νοσήματα ή σε λήψη συγκεκριμένων φαρμάκων. Θα μπορούσαμε ίσως να πούμε ότι από την ηλικία των 40 ετών ξεκινάει η εμφάνιση της περιοδοντικής νόσου να είναι πιο συχνή. Η εμφάνισή της όμως εξαρτάται και από πολλούς άλλους παράγοντες όπως ύπαρξη γενικού νοσήματος(σακχαρώδης διαβήτης), κληρονομικότητα, κάπνισμα. Διακρίνεται σε χρόνια και οξεία με την πρώτη να είναι πιο κοινή και να επηρεάζει περισσότερο τους ενήλικες ενώ η οξεία επηρεάζει μόλις το 2% του πληθυσμού.

Ποια είναι τα συμπτώματα της περιοδοντίτιδας;

•       πρησμένα και κόκκινα ούλα
  •       αιμορραγία ούλων
  •       υποχώρηση ούλων (υφίζηση)
  •       απώλεια φατνιακού οστού
  •       κινητικότητα δοντιών που πολλές φορές συνοδεύεται από μετανάστευση(αλλαγή θέσης των δοντιών)
  •       αλλαγή στο δάγκωμα (σύγκλειση) σε κάποιες περιπτώσεις
  •       κακοσμία
  •       ενώ σε προχωρημένες καταστάσεις ή σε εξάρσεις της νόσου μπορεί να εμφανίζεται και πύον ανάμεσα στα δόντια και τα ούλα.

Ποια είναι η κατάλληλη θεραπεία για την αντιμετώπιση της περιοδοντίτιδας;

Η θεραπεία της περιοδοντίτιδας χωρίζεται σε δύο κατηγορίες  τη συντηρητική και τη χειρουργική .Στο ιατρείο μας αναλαμβάνουμε τη συντηρητική θεραπεία που περιλαμβάνει την απομάκρυνση της πέτρας (τρυγίας) και της φλεγμονής με καθαρισμό σε 2-4 συνεδρίες και εκπαίδευση του ασθενούς στην καλή στοματική υγιεινή. Σε περίπτωση που η συντηρητική αγωγή δεν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε μπορεί να εφαρμοστεί χειρουργική θεραπεία σε ειδικό περιοδοντολόγο. Στο σημείο αυτό αξίζει και πρέπει να τονίσουμε ότι όταν μιλάμε για θεραπεία περιοδοντίτιδας εννοούμε την σταθεροποίηση της εξέλιξης της νόσου καθώς η περιοδοντίτιδα δεν θεραπεύεται απλά αναχαιτίζεται.

ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΟΔΟΝ